Simno gimnazija dalyvauja Erasmus projekte

Alytaus r. Simno gimnazijoje pradėtas įgyvendinti Erasmus+ strateginės mokyklų partnerystės projektas „Stop Climate Change – Together Europe Achieves More“ (Stabdykime klimato kaitą), kuris bus vykdomas dvejus metus (2018-2020m.) Bendradarbiaudami su Italijos, Kroatijos, Graikijos, Lenkijos ir Nyderlandų mokyklomis, mokiniai ir mokytojai dalyvaus įvairiose veiklose: ieškos būdų, kaip sušvelninti klimato kaitos poveikį, gebėjimą prisitaikyti prie greitai kintančių aplinkos sąlygų, stebės ir fiksuos orų pasikeitimus, dalyvaus aplinkos išsaugojimo akcijose. Projekto dalyviai ne tik mokys vietos bendruomenę, bet ir dalinsis patirtimi su kitų šalių mokiniais, dalyvaus netradicinėse erdvėse vedamose pamokose, įvairiuose užsiėmimuose.

Spalio 22–26 dienomis Graikijoje, Cholargo gimnazijoje Nr.1, įvyko pirmasis šalių –partnerių – susitikimas, kuriame dalyvavo 8a klasės mokiniai: Jovita Kvederavičiūtė, Laura Kisieliūtė, Gintarė Giniūnaitė, Audrius Kričena ir Augis Žilionis. Juos lydėjo anglų kalbos mokytoja Rasa Ručienė, biologijos mokytoja Rima Pavolienė ir geografijos mokytojas Gediminas Kanapickas. Susitikę ir susipažinę, šalių atstovai ne tik pristatė pirmuosius darbus, idėjas, bet ir aptarė projekto įgyvendinimo planą, išsirinko logotipą – juo pripažintas mūsų gimnazijos Iag klasės mokinės Miglės Zailskaitės piešinys. Projekto dalyviai klausėsi paskaitų apie klimato kaitą Pikermio atsinaujinančių šaltinių centre, Atėnų atmosferinės fizikos ir klimatologijos akademijoje, susipažino su profesoriumi, Nobelio premijos laureatu, Christos Zerefosu, kuris pasidalijo įžvalgomis apie klimato kaitos grėsmes. Projekto koordinatorė, anglų kalbos mokytoja Rasa Ručienė, vedė pamoką „Klimato kaita ir būdai, kaip sušvelninti jo poveikį“, Graikijos ir Kroatijos šalių mokiniai pristatė  bendrą darbą – spektaklį „The world is sick“ („Pasaulis serga“). Mokiniai dalyvavo pažintinėje ekskursijoje po Vravronos pelkę, kur susipažino su augmenija, paukščių įvairove – pelkės teritorijoje draudžiama šiukšlinti, medžioti, žvejoti, naudoti trąšas, pesticidus, ribojamas transportas, nes norima išsaugoti nykstančių paukščių rūšis, augmeniją.

Laisvu nuo užsiėmimų ir kitų veiklų metu, projekto dalyviai aplankė Graikijos kultūros paminklus: Atėnų Akropolį, Poseidono šventyklą, Akropolio ir Maratono muziejus, Maratono užtvanką – vieną svarbiausių Graikijos vandens šaltinių. Gyvendami graikų šeimose, mokiniai ne tik patobulino anglų kalbos įgūdžius, bet ir artimiau pažino šios šalies gyvenimo būdą, papročius.

Projekto koordinatorė

 Rasa Ručienė