Projektas „Kalbėkime gražiai ir taisyklingai“ ikimokyklinio ugdymo skyriuje

 Šią savaitę Simno gimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyriuje vyko projektas „Kalbėkime gražiai ir taisyklingai“, kurį organizavo auklėtoja Danutė Pikūnienė. Projekto tikslas – skatinti pedagoginį tobulėjimą, mokyti ugdytinius tarti visus , kurti rišlius pasakojimus, siekti, kad jie ne tik nuolat girdėtų taisyklingą kalbą, bet ir patys kalbėtų taisyklingai ir, žinoma, būtų išklausyti.

Projekte dalyvavo logopedė Renata Danevičienė, kuri vedė atvirą veiklą – „Kalbos žaidimai“. Auklėtoja D. Pikūnienė organizavo parengiamuosius pratimus: ugdytiniai, nusiteikę taisyklingai tarti garsus, vaizdingais, sklandžiais sakiniais užbaigė pradėtus sakinius. Kartu „keliavome“ visais metų laikais, panaudodami vaizdingus retus garsažodžius. Patekome į pasakų šalį, kurioje žiūrėjome pasaką-lėlių teatrą „Katinėlis su gaidžiu“: vaidino auklėtojos D. Pikūnienė, I.Emartienė, N. Kuraitienė.

Visų grupių ugdytiniai kūrė gražių, švelnių žodžių pynę. Naudojome flanelinę lentą V.Biankio pasakai „Trobytė“ demonstruoti. Vyko konkursas „Mažas paukštelis po svietą lekioja, žinias nešioja“: minėme mįsles, mokėmės patarlių, vaizdingų priežodžių. Ugdytiniai kūrė pasakojimus, auklėtojos užrašė jų mintis; vaikai iliustravo piešiniais, darbeliais, padarydami knygeles. Sukūrėme knygelių prašymą, kuriame jos išreiškia norą būti ne tik skaitomos, bet ir tausojamos, gerbiamos.

Ugdytinius aplankė ir Alytaus viešosios bibliotekos Mergalaukio filialo bibliotekininkė Sigutė Karčiauskienė, kuri pasakojo apie knygas, rodydama paveikslėlius pasekė pasaką „Raiba vištelė“.

Manome, kad pagrindinis taisyklingos kalbos ugdymo metodas yra kasdienis bendravimas įvairių veiklų metu, kurį sėkmingai įgyvendiname, pasitelkdamos žaidimo principą, demonstruodamos gražios, taisyklingos kalbos modelį, kai ugdytiniai nuolat skatinami visaip tirti, bandyti kalbą, judesį, muziką.

Auklėtoja Danutė Pikūnienė