Virtualios robotų STEAM varžybos
Nors esame suvaržyti karantino, bet dalintis patirtimi, bendrauti, rungtyniauti galime ir virtualiai. Tai įrodė Jaunųjų informatikų akademijos (JIA) NVŠ būreliai, veikiantys Alytaus mieste, Simno ir Butrimonių gimnazijose. Nors gyvai susitikti pavyko vieną kartą, užsimezgusi draugystė tęsiasi virtualiai ir stebina išradingumu.
Birželio 3 dieną suorganizavome keturių JIA būrelių susitikimą, kuriame nusprendėme surengti virtualių robotų varžybas. Išbandyti jėgas panoro 16 mokinių. Varžyboms pasirinkome skaitmeninę priemonę „Koralų valymas“ VEXcode VR aplinkoje, siejantį gamtos mokslą su informacinėmis technologijomis bei mokantį mokinius ieškoti sprendimų ir spręsti atsiradusias realias technines problemas. Juk STEAM ugdymas yra vienas iš šiuolaikiškiausių ugdymo būdų, integruojantis gamtos mokslus, technologijų ir inžinerijos, menų ir matematikos disciplinas, siejant jas su realiu pasauliu, pokyčiais ir progresu, darnaus vystymosi tikslais, realaus pasaulio problemų sprendimu, formuojantis mokinių kritinį mąstymą ir problemų sprendimo gebėjimus.
Nors buvo ir trikdžių, ir kai kuriems mokiniams teko keletą kartų bendrinti ekraną ir paleidinėti programą, mokiniai kantriai laukė savo pasirodymo eilės. Kol mokytojos tikrino ir aptarė rezultatus, mokiniai sužaidė Kahoot žaidimą. Kadangi vandenyne rinkome šiukšles, tai Kahoot žaidimo metu patikrinome mokinių žinias apie šiukšlių rūšiavimą.
Virtualių robotų varžybas laimėjo Simno gimnazijos mokiniai Ugnius ir Ąžuolas, lankantys „Konstravimas su VEX ir programavimas (Modkit, Scratch, Logo)“ būrelį, surinkę daugiau nei 80 kg šiukšlių. Nors ne visi užėmė prizines vietas, bet visi įgavo daugiau patirties, drąsos bandyti, net jei kažkas nepasisekė, ir spręsti atsiradusias technines problemas.
Palinkėję vieni kitiems geros vasaros, mokiniai tikisi kitais metais susitikti gyvai ir pratęsti užsimezgusią draugystę.