STEAM patyriminės veiklos, keičiančios tradicines pamokas 4 a klasėje

Dažnai kyla klausimas – ką veikti su mokiniais per pamokas, kad laikas būtų kupinas neišdildomų įspūdžių ir nepakartojamų mokymosi patirčių. STEAM leidžia į supantį pasaulį pažvelgti kitaip, paprasčiau, o gal išmintingiau. STEAM, o tiksliau – šia filosofija grįstos pažintinės veiklos ir pamokos – suteikia vaikui daugiau progų įsiklausyti, apmąstyti ir suvokti savo ir kitų įžvalgas, suprasti, kodėl aplinkoje vyksta viena ar kita. Tai puiki galimybė įdomiai ir prasmingai organizuoti veiklas besibaigiant mokslo metams, kai mokymosi programa įvykdyta, mokiniai jau pavargę ir sunkiai susikaupia, galimybė įtvirtinti žinias praktikoje, įsivertinti ir pasitikti vasaros atostogas. Ketvirtokai kartu su mokytoja Jolanta Mikelioniene vykdė STEAM patyriminę veiklą: atliko bandymus su apversta stikline iš Stimuko eksperimentų ir kiaušinio ant vandens bandymą.

Taip pat kūrė mandalas iš gyvų gėlių, lapelių, šakelių ir kitos gamtinės medžiagos. Mandalų kūrimas nuo seno praktikuojamas kaip meditacijos forma, leidžianti atsipalaiduoti, išlaisvinti kūrybiškumą, išmokti sutelkti dėmesį, būti „čia ir dabar“. Prisilietimas prie natūralių medžiagų, švelni gyvų gėlių tekstūra ir kvapas padeda nusiraminti, sušilti, primena vasarą ir saulę. Prisirinkę pievoje gėlių ir lapelių, mokiniai „kibo“ į darbą, kurio rezultatai pradžiugino – pavyko sukurti spalvingas ir įdomias floristines mandalas.  Ketvirtokai rinkdami gėles ir kitą gamtinę medžiagą vaikščiojo gamtoje, grožėjosi vasariškais vaizdais ir juos fotografavo.

 Jolanta Mikelionienė

4a klasės mokytoja