Patyriminio ugdymo – STEAM – diena Simno gimnazijoje

Spalio 21-ąją Simno gimnazijoje pradinių klasių mokiniams vyko patyriminio ugdymo – STEAM – diena. STEAM – viena iš modernių švietimo krypčių pasaulyje, akcentuojanti įvairialypę mokymosi aplinką, parodanti vaikui, kaip suderinti mokslą, meną, kūrybą ir kaip viską pritaikyti kasdieniame gyvenime. Šios veiklos tikslas – ugdyti mokinių kūrybiškumą, domėtis tiriamąja veikla, gebėti taikyti teorines žinias, mokytis bendradarbiaujant grupėse.

STEAM dienos metu mokiniai dalyvavo edukacijoje „Kūrybiniai eksperimentai ir keramikos su augalais dirbtuvės“. Atlikdami veiklas, mokiniai ugdė bendradarbiavimo ir darbo komandoje kompetencijas, gebėjimą reflektuoti, kėlė motyvaciją mokytis, buvo skatinami pažinti save ir draugus, ugdėsi problemų sprendimo kompetencijas, gebėjimą priimti atsakingus sprendimus, stiprino savivertę.

1a klasės mokiniai atliko bandymus su klevo lapu, su obuoliu ir bulve. 1b – eksperimentą su obuoliu ir druska: „Liečiu, barstau, tirpdau, matau“. 2a klasės mokiniai atliko įvairius bandymus su rankšluostiniu popieriumi. 3a –bandymus: „Slaptaraštis“, „Didinamasis vandens stiklas“. 4a klasės mokiniai atliko eksperimentus su vandeniu.

STEAM dienos veiklose dalyvavo ir biologijos mokytoja Rima Pavolienė, kuri mokinius supažindino su paslaptingu mikropasauliu – pristatė lupą ir mikroskopą: su mokiniais stebėjo šieno mirkinį, asiūklio, pušies, eglės, beržo sporas. Mokiniai dirbo ir su šviesiniu mikroskopu: stebėjo cukraus ir druskos kristalus bei sąsiuvinio lapą.

Pirmokams STEAM dienos veikloje konstravimo pamokėlę pravedė JIA akademijos NVŠ būrelio mokytoja Danutė Česynienė ir mokiniai: visi išbandė VEX IQ robotus, žaidimų arenoje mokėsi juos valdyti, dėliojo kaladėles.

Užsiėmimų metu mokiniai skaičiavo figūrų kampus ir kraštines, kalbėjo apie geometrines figūras ir atliko praktinę užduotį – patys pagamino piramides ir kubus. Mokiniai „nudažė“ dantų krapštukus guašu, kad figūros būtų spalvotos, o paskui plastilinu sutvirtino kampus ir sukūrė gražias figūras. Paskui iš įvairios gamtinės medžiagos kūrė rudens paveikslus: jungė į įvairias linijas, derino spalvas, formas,komponavo, kūrė ornamentus ir grožėjosi nuostabiais darbeliais. STEAM dienos pabaigoje mokiniai klausėsi Vytautės Žilinskaitės pasakos „Robotas ir peteliškė“, ją aptarė ir sukūrė iliustracijas.

STEAM dienos veiklos leido mokiniams ir mokytojams „išsilaisvinti“ iš rutinos rėmų ir pakilti į visomis spalvomis mirgantį žmogaus minčių pasaulį – per patyriminę veiklą gimsta originalios idėjos, įžvalgos, kuriama atvira naujoms idėjoms ir patirtims mokykla.

Pradinių klasių mokytoja

Jolanta Mikelienė