Savaitė, skirta rudeniui, Simno gimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyriuje

Prisirinkti klevo lapų, išlukštenti iš kiauto apvalutį rudašonį kaštoną, pabraidyti po drėgnas miško samanas, tankmėj paieškoti pasislėpusių baravykų – taip pasidairyti po rudenėjančią gamtą tėvelius ir vaikučius pakvietė Simno gimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyriaus darbuotojos.

Savaitė, skirta rudenėliui, yra kasmetinis ikimokyklinio ugdymo skyriaus renginys, apjungiantis kasdieninę veiklą grupėje, lauko ir vidaus erdvių puošybą, darbelių gaminimą bei visos bendruomenės šventę salėje.

Rudenėliui ruošėmės iš anksto: kartu su ugdytiniais pavasarį sodinome cukinijas ir moliūgus ant kalno ir kitas daržoves pakeltose lysvėse. Visi kartu stebėjome, kaip kalasi daigeliai, pražysta žiedai, o karštą vasaros dieną slepiasi nuo saulutės tarp didelių moliūgo lapų. Atkeliavus rudenėliui ugdytiniai nuimdami derlių stebėjosi jo gausa ir įvairove, aptarė moliūgų dydį, spalvą, formą, o paskui juos išskaptavo ir prieš Vėlines papuošė aplinką.

Veiklose taip pat atsispindėjo rudenėlio tema: vaikučiai stebėjo ir analizavo obuolio sandarą, jį svėrė, matavo ir ragavo, paskui štampavo, obuoliukais puošė medį, piešė šviesos lentoje, net desertą gamino bei ragavo. Matematinius gebėjimus gerino lygindami medžio lapą ir sąvaržėlių ilgį bei skaičiuodami rudens dovanas. Nepamiršo ir aplikuoti obuoliuką, o kadangi rudenį dažnai lyja, pagamino skėtį iš rudens gėrybių.

Savaitės metu nepamiršome ir STEAM veiklų – bandymai, eksperimentai, tyrinėjimai patraukia vaikų dėmesį. Eksperimentuodami vaikai tobulino mąstymo įgūdžius, samprotavo, mokėsi spręsti problemas diskutuodami. Sutelkdami dėmesį per pagrindinius pojūčius: regėjimą, lytėjimą, klausą, uoslę – stiprino pasitikėjimo savimi jausmą. Ugdytiniai darė eksperimentus su salotų lapais ir sužinojo, kad jos taip pat geria: smagu buvo žiūrėti, kaip lapeliai nusidažo neįprastomis spalvomis. Vaikams buvo smagu spėti, kas skęsta, kas plaukia. Mažiausieji lankėsi virtuvėje ir stebėjo, kaip gaminami patiekalai iš daržovių ir vaisių, ne tik aptarė jų formas ir spalvas, bet ir paragavo. Po lapus „braidė“ vaikščiodami išmaniosiomis grindimis –  tokios veiklos ne tik sukelia vaikams daug smagių emocijų, bet ir moko.

Visa ikimokyklinio skyriaus bendruomenė dalyvavo ir akcijoje „Obuolį valgai – sveikas augi”, skirtoje ne tik Pasaulinei obuolio dienai paminėti, bet ir sveikos mitybos įgūdžių formavimui.

Vaikučiai gamino kirmėlytę „Barborytę“: lauke grėbė lapus ir dėjo juos į maišus – gamino kirmėlytės „pilvus“, kojas atstojo kojinės, pripildytos lapų ir pririštos prie pilvų. Darželio kiemą papuošė ir mandala iš rudens gėrybių „Rudens mergelė Rudenė“.

Savaitės veiklose „Sukurkim darbelį – pavaišinkim žvėrelį” dalyvavo ir tėveliai: kūrė darbelius iš rudens gėrybių artėjančiai Rudenėlio šventei. Kadangi darbeliai buvo spalvingi, įvairūs ir labai originalūs, daugelis eidami namo stabtelėjo pasižvalgyti į parodėlę kieme.

Penktadienį ikimokyklinio ugdymo skyriaus darbuotojai ir vaikučiai susirinko į rudens akcentais papuoštą salę, kur šeimininkavo Rudenėlis ir Motulė Šalna: jie papasakojo apie savo nuveiktus darbus. Rudenėliui skirti žodžiai skambėjo ir iš vaikučių lūpų: visi dainavo, deklamavo eilėraščiais, žaidė žaidimus. Šventės metu ugdytiniai pasisėmė optimizmo bei geros nuotaikos, pasidžiaugė rudens teikiamomis gėrybėmis.

Paskutinis savaitės akcentas – apsilankymas miške – buvo pats įspūdingiausias: mokytoja Vita ir ugdytinė Vytė, sudėjusios gėrybių maišus į mašinos bagažinę, iškeliavo ieškoti šėryklos ir, ten palikę rudens lauktuves, tikrai pradžiugino miško gyventojus.

Ikimokyklinio ugdymo vyr. mokytoja V. Barštienė