Gerosios patirties sklaidos renginys Simno gimnazijoje
Gegužės 20 dieną Simno gimnazijoje vyko gerosios patirties sklaidos renginys „Įtraukusis ugdymas per vizualizaciją“, įgyvendinant Tūkstantmečio mokyklų (TŪM) projektą „Vizualinio mąstymo strategijos taikymas mokykloje“, kuris buvo vykdomas su Modernaus ir šiuolaikinio meno muziejumi (MO). Gimnazija sulaukė svečių – Alytaus rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjos Giedrės Volungevičienės, „Tūkstantmečio mokyklų“ programos veiklų koordinatorės Agnės Giršės, specialistės Rasos Kuckailienės, mokinių komandų iš Alytaus rajono gimnazijų, dalyvavusių šio projekto veiklose.
Pradinių klasių mokytoja Rasa Juškauskienė su 2 klasės mokiniais pakvietė praktinio-edukacinio seminaro dalyvius į atvirą integruotą muzikos, dailės ir technologijų pamoką ,,Miško galia dailėje, muzikoje ir technologijose“, kurios metu mokiniai ,,keliavo“ į mišką, klausėsi paukščių garsų, grojo pritardami barškučiais, padedami mokytojos analizavo J. Čeponytės paveikslą ,,Miško akis“ taikydami vizualiojo mąstymo strategijos metodą. Antrokai taip pat gilino žinias apie M. K. Čiurlionį, jo kūrybą, klausėsi simfoninės poemos ,,Miške“. Vėliau mokiniai ,,sodino“ mišką savo nupieštais ir iškirptais medžiais, maketavo grupinį kūrybinį darbą ,,Miškas“, kuris virto tikru paveikslu, kai jį lazerinėmis staklėmis išdegino technologijų mokytoja R. Symchych.
Patirtimis ir įžvalgomis apie vizualiojo mąstymo strategijos metodo taikymo galimybes pasidalijo lietuvių kalbos mokytojos Asta Dievižienė ir Lina Rančelienė. Seminaro dalyviai sužinojo, kas yra vizualinio mąstymo strategija, susipažino su praktinėmis jos taikymo galimybėmis ne tik įvairių dalykų pamokose, bet ir kalbant apie kasdienį gyvenimą, emocijas, net gamtos reiškinius. Tai universali priemonė, kuri padeda ugdyti kritinio mąstymo, bendravimo ir bendradarbiavimo, kūrybingumo, komunikavimo bei kitas kompetencijas. Šis metodas leidžia pritaikyti ugdymo procesą skirtingų poreikių mokiniams, į meno kūrinius pažvelgti be išankstinių įsitikinimų ir nusistatymų. Pedagogui nebūtina būti meno žinovu, nes nėra nei teisingų, nei klaidingų atsakymų. Svarbiausia – kurti saugią ir atvirą erdvę pokalbiui.
Naujomis spalvomis nušvitusioje gimnazijos fojė seminaro dalyviams buvo pristatyta talentingos Simno gimnazijos mokinės Viltės Simanavičiūtės tapybos darbų paroda, pavadinta „Prisilietimas prie tylos“. Jau pats pavadinimas intrigavo ir kvietė stabtelėti, atidžiau pažvelgti į tai, kas užfiksuota jaunosios menininkės drobėse. Po parodos pristatymo, kartu su svečiais, leidomės į edukacinę kūrybinių darbų erdvę „Menininkų įkvėpti“. Šią erdvę, kurioje mokiniai per pamokas atlieka įvairias užduotis, susijusias su vizualinio mąstymo strategijos metodu, parengė dailės ir technologijų mokytojos kartu su mokiniais. Vėliau dailės kabinete visi svečiai ir gimnazijos bendruomenės nariai susibūrė bendrai kūrybai. Fraktalo technika gimė įvairiaspalviai, unikalūs „Laimės paukščiai“, nešantys gerą nuotaiką ir šviesias viltis. Renginio dalyviams tai tapo puikia proga ne tik pasigrožėti jaunųjų talentų darbais, bet ir patiems prisiliesti prie kūrybos džiaugsmo.
Renginio kulminacija – Simno gimnazijos specialiojo ugdymo skyriaus teatro studijos „Runa“ mokinių pasirodymas. Daugiausia emocijų sukėlė ir dėmesio sulaukė studijos, kuriai vadovauja Arūnas Narauskas, pristatytas muzikinis spektaklis „Kaip iš vikšro pavirsti drugeliu“. Studijoje vaidino 17 artistų: 11 specialiojo ugdymo skyriaus mokinių ir 6 Lietuvos sutrikusio intelekto žmonių globos bendrijos „Viltis“ Alytaus rajono padalinio jaunuoliai. Mokiniai kartu su mokytoju patys nusipiešė spektaklio dekoracijas. Spektaklio kostiumus sukūrė ir pasiuvo simniškė siuvėja Kristina Urmanavičienė. Mokyklos teatras – galinga vaikų, jaunuolių meninio ugdymo priemonė. Teatrinė veikla turi didelę reikšmę jaunuomenės kūrybiškumo ugdymui, padeda harmoningai bręsti asmenybei, sudaro puikias galimybes jaunai individualybei išreikšti save.
Įgytos ir pastiprintos kompetencijos mokytojams leis sėkmingiau ugdymą pritaikyti įvairių poreikių mokiniams, o mokiniams – įkvėps ieškoti, suprasti, įgyti naujų patirčių.
Žurnalistų būrelio informacija