Respublikinis ikimokyklinių ugdymo įstaigų prevencinis projektas „Žaidimai moko“

Gimnazijos  Ikimokyklinio ugdymo skyriaus „Pelėdžiukų“ ir „Smalsiukų“ grupių ugdytiniai, vadovaujami logopedės Renatos Danevičienės, nuo 2018 m. spalio 1 d. pradėjo vykdyti  respublikinio prevencinio projekto ,,Žaidimai moko‘‘ veiklas. Projekto organizatorius – Kelmės rajono pedagoginė psichologinė tarnyba.

Projekto trukmė – 2018 m. spalio 1 d.- 2019 m. balandžio 1 d.

Šio projekto tikslas – žaidimų pagalba lavinti penkiamečių-šešiamečių erdvės ir laiko, regimąjį suvokimą, tikslinti it tobulinti smulkiuosius (riešo, rankų pirštų) judesius.

Ikimokyklinio  ugdymo pedagogų, specialistų įžvalgos leidžia teigti, kad ikimokyklinio amžiaus vaikų regimasis suvokimas, orientavimasis popieriaus lape ir erdvėje dažnai esti nepakankamas. Minėti sunkumai vėliau trukdo sėkmingam mokymuisi mokykloje: rašyti eilutėse, diferencijuoti didžiąsias ir mažąsias raides, skirti raides nuo skaičių, išskirti objektų panašumus ir skirtumus, kopijuoti tekstą ir kt. Projekto veiklos bus integruojamos į kalbos ugdymo pratybas. Vaikai atliks įdomias ir linksmas užduotis, kurios skatins gebėjimą atpažinti, skirti, įsiminti matomus vaizdus, lavins smulkiąją motoriką, gausins žodyną, tikslins gramatinę kalbos sandarą.

Plačiau apie projektą galite skaityti:

https://www.ikimokyklinis.lt/index.php/vartotoju-straipsniai/kelmes-kulverstuko-lopselis-darzelis-kviecia-isitraukti-i-projekta-zaidimai-moko/20184

https://www.ikimokyklinis.lt/index.php/vartotoju-straipsniai/projekto-zaidimai-moko-dalyviai-ivertino-projekto-nauda/22458

https://www.ikimokyklinis.lt/index.php/vartotoju-naujienos/konferencijoje-zaidimai-kviecia-moko-augina-isbandyti-zaismingi-ugdymo-metodai/24545

Parengė logopedė   Renata Danevičienė

Ikimokyklinukų projekto „Žaidimai moko“ veiklos, nuveiktos per spalio mėn.

Simno gimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyriuje š. m. spalio 1 d. pradėtas vykdyti prevencinis projektas, skirtas 5-6 metų vaikų erdvės, laiko, dydžio sąvokų įtvirtinimui, regimojo suvokimo, smulkiosios motorikos lavinimui. Projektas tęsis 7 mėnesius, iki 2019 m. balandžio 1 d.

„Smalsiukų“ ir „Pelėdžiukų“ grupių ugdytiniai kartu su logopede šauniai pasidarbavo, atlikdami pirmojo mėnesio užduotis. Vaikai prisiminė, įtvirtino sąvokas „kairė-dešinė“, „ilgas-trumpas“, „didelis-mažas“, aukštai-žemai“. Nemažai iššūkių patyrė tie mokinukai, kurie smulkiosios motorikos judesius atlieka dominuojančia dešine ranka, mat darbelius turėjo atlikti kairiąja. Tuo tarpu kairiarankiai turėjo progą pademonstruoti puikius darbo įgūdžius jiems įprastu būdu. Jų draugai  dešiniarankiai noriai mokėsi brėžti linijas, jungti taškus, piešti, apvedžioti kaire ranka, lygino abiejų rankų darbelių kokybę, pratinosi žaisti (mesti, ridenti kamuolius, konstruoti, stumti mašinėlę) neįprasta jiems ranka. Vaikų pastabumą patikrinome, lavinome lygindami aplinkos daiktus (gyvus ir negyvus), lipdydami, konstruodami, kopijuodami įvairius objektus. Džiugiai nuteikdavo pramoginės pertraukėlės, kurių metu vaikai mokėsi dirbti grupelėje, susitelkus, turėjo atidžiai klausytis, įsiminti ir vykdyti netikėtas instrukcijas.

Gera, malonu pasidžiaugti ugdytinių geranoriškumu, žingeidumu, išradingumu. Vaikai noriai bendravo, komentavo užduočių turinį ir sudėtingumą, pateikė neįprastų atlikimo būdų, pademonstravo vaizduotę. Padarytus darbelius nutarėme segti į asmeninius segtuvus, kad projektui pasibaigus vaikai galėtų pasididžiuoti savo darbeliais su tėvais, aptarti galias, sunkumus, patirtas emocijas.

Logopedė Renata Danevičienė 2018-10-30

Projektas „Žaidimai moko“ Simno gimnazijoje tęsiasi

Simno gimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyriuje toliau vykdomas prevencinis projektas „Žaidimai moko“, skirtas 5–6 metų vaikų erdvės, laiko, dydžio sąvokų įtvirtinimui, regimojo suvokimo, smulkiosios motorikos lavinimui.

Pristatome 2018 m. lapkričio–gruodžio mėnesiais vykdytas veiklas. Kiekvieną savaitės trečiadienį ir ketvirtadienį „Smalsiukų“ ir „Pelėdžiukų“ grupių ugdytiniai dalyvavo veiklose, kurių metu įtvirtino erdvės sąvokas: „kairėn–dešinėn“, „pirmyn–atgal“, į vidų–į išorę“, „aukštai–žemai“, žaidė praktinius žaidimus su erdvės prieveiksmiais ir prielinksniais. Penkiamečiai mokėsi atpažinti pirmąją vardo raidę, kopijuoti, piešti, užrašyti savo vardus, ieškojo įvairiuose spausdintuose šaltiniuose savo vardo raidžių, lipdė, konstravo. Vyresnieji, šešiamečiai, dekoravo savo vardų raides.

Lapkričio–gruodžio mėnesiais ikimokyklinukams reikėjo įtvirtinti geometrinių figūrų pavadinimus. Vaikai ieškojo artimiausioje aplinkoje, knygų iliustracijose kampuotų, apvalių daiktų, panašių į geometrines figūras, konstravo, klijavo, atliko kūrybinius aplikacijos darbelius kalėdine tema. Mažieji mokinukai lygino figūras pagal spalvas, dydį, piešė daiktus, panašius į kvadratą, trikampį, stačiakampį ar apskritimą. Kartojimo pratybose reikėjo prisiminti piešimą abiem rankomis. Vaikai noriai braižė labirintus, lavino akies–rankos judesių koordinacijos įgūdžius.

Gera pasidžiaugti motyvuotu, atsakingu mokinių darbu, smagu, kad visiems pavyko susikaupti, pasiekti gerų rezultatų, pademonstruoti konstrukcinę išmonę.

Logopedė R. Danevičienė