Karjeros diena gimnazijoje

Simno gimnazijoje birželio 11 dieną vyko Karjeros diena, skirta dalyvauti respublikinėje iniciatyvoje „Šok į tėvų klumpes“. Šios veiklos tikslas – ne tik suteikti progą mokiniams ,,pasimatuoti“ tėvų, senelių, artimųjų profesijas, bet ir įtraukti tėvus į ugdymo procesą.

Net ir karantino metu profesinio orientavimo renginiai „nesustojo“ – pasikeitė tik pristatymo pobūdis. Kadangi mokėsi tik pradinių klasių mokiniai, jie vyko susipažinti su profesijomis, o vyresnių klasių mokiniai negalėjo vykti į numatytas profesines ekskursijas, todėl patys domėjosi savo tėvų profesijomis ir jas pristatinėjo. Nuotoliniu būdu pavyko pasikviesti ir svečią iš projekto „Padrąsinti. Įkvėpti. Palaikyti.“

Gimnazijos antrokai aplankė Alytaus priešgaisrinės gelbėtojų tarnybos darbuotojus, kurie supažindino su gaisrininko profesija. Vaikučiai ne tik susižavėję klausėsi pasakojimo, kokia svarbi ši profesija, bet ir apžiūrėjo automobilių įrangą, „pasimatavo“ šalmą bei drabužius, matė keliamąsias ugniagesių kopėčias, kurių aukštis visus nustebino, bet labiausiai jiems patiko įlipti į gaisrininkų automobilį ir jame pasėdėti.

4b klasės mokiniai nuvyko į Simno žuvivaisos įmonę. Pažintinę ekskursiją pradėjo žuvivaisos vadovas Artūras Vaickus, kuris trumpai papasakojo apie įmonę, jos veiklą, veisiamas ir auginamas žuvis. Jis supažindino mokinius su žuvininko profesija, papasakojo apie savo gyvenimo kelią, kurį „įveikė“ prieš tapdamas žuvininku: siekdamas savo svajonės įsigyti žuvininko specialybę, turėjo mokslus „krimsti“ Kaliningrado žuvies pramonės institute, nes Lietuvos aukštosios mokyklos šių specialistų neruošė. Pasidžiaugė, kad dabar žuvininkystės specialistus rengia Vilniaus ir Klaipėdos universitetai, Šilutės žemės ūkio mokykla, Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla.

5-IIIag klasių mokiniai dalyvavo buvusio karininko, o dabar pramogų verslo atstovo Rolando Valaičio paskaitoje „Kaip pasirinkti profesiją ir ją kardinaliai keisti“.

6a klasės mokiniai pristatė policininko, gydytojo, lakūno, programuotojo, kinologo profesijas, paruošė video interviu apie pasienio apsaugos darbuotoją.

7a klasės mokiniai atliko testus: „Profesija pagal asmenybę“ bei „Profesijų mozaika“, diskutavo ir lygino, aptarė atliktų testų informaciją, kalbėjosi apie profesijas, asmenines savybes siūlomoms testo profesijoms. Auklėtiniai papasakojo apie savo tėvų profesijas, jų darbo ypatumus.

Iag klasės mokiniai organizavo diskusiją apie profesijų įvairovę ir jų pasirinkimo galimybes. Mokiniai žiūrėjo tris filmukus iš tinklalapio www.mukis.lt: apie interaktyviojo dizaino specialisto, automobilio mechaniko ir programuotojo specialybes. Savo mintis ir pastebėjimus rašė lapeliuose, naudodami jamboard platformą: https://jamboard.google.com/d/1dkuGODYk5IJbP9JmE- 2adPYvKeGlVguFi1MK5Gm2qOY/edit?usp=sharing

IIag kl. mokiniai karjeros dienai pasiruošė ir draugams pristatė policininko, paramediko, maisto degustatoriaus, archeologo, kinezeterapeuto, socialinio darbuotojo, ekonometro profesijas. Naudodamiesi www.mukis.lt/lt/testaii.html+&cd=1&hl=lt&ct=clnk&gl=lt nuoroda, mokiniai atliko testus apie profesijas, karjerą.

IIIag klasės mokiniai žiūrėjo, pristatė ir aptarė paruoštą fotomontažą apie tėvų profesijas, žiūrėjo ir aptarė filmukus apie profesijas iš Mukio svetainės „Programuotojas“ ir „Elektronikos inžinierius“.

Direktorės pavaduotoja ugdymui Danguolė Grėbliūnienė